Followers

Friday, September 10, 2010

Iklan Raya TV3 kontroversi

  video

Alkisahnyer 
topic aku kali ni ialah mengenai tajuk seperti di atas okeyy...
aiii...x ke sama je tu...topic ngan tajuk, cik emymilia oii?? 
ape aku merapu ni hahh?....
Okey..dah baca? paham semua?? 
kalo x paham, pandai2 korang larr..
nak eja satu-satu guna jari pon boleyyyy...bhahahaha...

macam ni citernyer...
TV3 ada menyiarkan iklan hari raya yang tidak 
disenangi oleh rakyat jelata, 
ramai memilih untuk memprotes di media sosial. 
Pelbagai kumpulan protes diwujudkan dan tak kurang juga
ramai pengguna Facebook mengemaskinikan status masing-masing dengan rasa kurang senang okey.....

Akhirnya, TV3 memilih untuk meminta maaf dan 
menarik balik iklan itu...


Ermm...aku sempat la juga tgk iklan ni kat tv, 
masa tu org ramai x kecoh2 lagi pasal iklan ni tau...
 memang agak terkejut dan pelik la jugak masa 1st tgk iklan tu..
peliknya sbb iklan tu dah mcm nak sambut krismas jekk aku tgk..
terlebih kreatif ke haperr?? 
Ntah saper la yg reka iklan cmtu kn..
dalam kepala otak aku masa tu, 
"iklan ni lps ni mesti kena band punyer lahh!"
tup..tuppp...aku dpt tau psl iklan kecoh ni dah kena band pon..
hahaha...masin jgk mulut aku nii...huaaa... 


ni la org ckp berpikir x guna otak
main hentam kromo jekk..
nak kata konsep 1 Malaysia, cm xde kaitan langsung..
konon2 nak bagi org ramai interesting la bila tgk ek..
hahh...hambekk ko kena sembur + sound ngan org ramai lg adalah..
x jaga sensitiviti org Islam langsung!
mmg la mcm nampak menarik je iklan tu...
tp kemon laaa weiii...tis is Malaysia okeyy..
mcm2 agama dan bangsanya...So,jaga la hati sesama kita..


Skrg ni seolah-olah gejala HEDONISME telah
menular dikalangan org kita..
iaitu ringkasnya satu fahaman yang mementingkan kesukaan dan kemewahan dalam kehidupan tanpa menghiraukan 
larangan agama dan tatasusila. 
Hedonismelah yang melanda generasi belia kini. Ia menimbulkan kebimbangan negara terutama ketika Malaysia berhasrat menjadi negara maju.

Oleh itu kita Warga Malaysia
ayuhhhhhhhhh......renung2 kan lah bersama2 okeyyy....:)


P/s: Salam lebaran from cik emymilia....:))




                                                                                                                               With love,

4 comments:

Terima kasih la comey..comey sekalian..:)