Followers

Saturday, November 13, 2010

Si gelabah menggelabah jawab exam Mtest

Hi all... tengah hari tadi aku dah selamat menjawah exam Mtest-KPLI. Pada keseluruhannya boleh la untuk aku  menjawab wlpn ada soalan yang aku main tembak-tembak aje...huhu..Kesemua soalan aku jawab..tak ada yang kosong or berlubang. Dah la pagi aku sampai tu kena naik bangunan sekolah tingkat 3...perghhh tak de stamina okey...semputtt... pastu sampai2 aje...semua orang duk tengok aku jerrr...pelik akuuu...??? helooo..tak pernah tengok ker aku si cantik ni...??? hahahaha...gilerr perasannn!!!

So, aku buat2 senyum je lah kan...mencelah kat tengah2 koridor bangunan tu...ala2 gadis melayu kooo....mintak tumpang lalu..keh3x...  Rata-rata aku tgk semua mcm dah ada kerjaya jekk...mak org...bapak org pun ada kooo...semua nak jadi cikgu yaa....hik..hik..:))

Tapi apa yang tak bestnya, boleh pula aku tetiba je menggelabah time mula-mula nak jawab exam...?? haaa...hambekkk ko....punya lah senang cara nak jawab exam. Aku cuma perlu tandakan hitam pada kertas jawapan OMR je....! hadoiii... tapi..tapi..tapi.....aku tersalah tanda bahagian jawapan tu.

Maksud aku, ada 5 buku soalan yang perlu aku jawab pada 1 helaian kertas jawapan OMR shj... hmm...boleh pulak aku tak perasan pada helaian tu dah dibahagian kpd 5 bahagian jawapan....hohoho... Oleh kerana aku ni jenis yg gelabah, mata letak kat kepala lutut kot?? tak tgk betol2 kertas jwpn tu. Aku pi main tanda je jawapan dia kt bahagain depan...langsung tak mengikut bahagian yang dah ditetapkan...mmg aku betol2 tak perasan kat belakang kertas jawapan tu ada lagi bahagian lain yang perlu ditanda...har har har..

Tapi alhamdulillah la...aku bernasib baik dapat penjaga exam yg begitu perihatin.....agaknya beliau terperasan aku dpt buku soalan lain tapi pi tanda jwpn kt bahagian lain !! grrr...

So, cepat2 penjaga exam tu bagitau aku tersilap tanda jawapan exam... aku apa lagi....cuak plus menggelabah la jawabnyerrrr...terketar-ketar wehhh...dah la berbelas-belas soalan dah aku jawab time tu....perghhhhh...nak kena pulak padam pastu tanda kat bahagian lain semula...ohoiiiiiiiiii.....mcm nak menangis jer aku time tuhhh....masa dah la suntuk...antara sempat dgn tak sempat je tu nak tanda semula....grrrrr

Oleh kerana aku dah hampir2 mcm gelap dunia je rasa...penjaga exam tu cuba duk cool kan aku...dengan lembut dan berhemah dia nasihatkan aku supaya tanda semula jawapan tu pada bahagian yang betol lepas tu baru padam bahagian yang silap...kah kah kah

Patut la....aku terasa mcm pelik je pada arahan kertas soalan tu...tapi aku buat dekkkk jekk...bajet dah pahammm kottttttttt......T___T

Moral of the story nyer baca dan pahami lah betol2 arahan pada kertas soalan exam...kalau tak paham gak angkat la tangan pastu tanya penjaga exam...ttteeeeeeeeeeeee.........

Tapi mmg baik la penjaga exam tu....siap bagitau aku supaya penuh kan semua kertas jawpan OMR tu...kalo tak sempat jawab kena pastikan juga tanda jawapannya....jangan biar kosong......hehe

SEMOGA AKU LULUS EXAM MTEST-KPLI DENGAN JAYANYA....AMIN...DOAKAN YA....:))

No comments:

Post a Comment

Terima kasih la comey..comey sekalian..:)